Tänkte bara

Att ni kunde få se lite hur det kan gå ibland.

Här missförstår vi varann lite, vi samlade oss till en tölt, som en islandsgubbe förklarade för mej, att man ska samla dom till dom all möjlig vikt på bakdelen, och sen ska man släppa på tygeln och försikigt mana fram, jag och Katla tänkte att alla vikt på bakbenen va de, och sen bar de av! 
Vi övar fortfarande, haha! Men de vart ett rätt häftigt kort! :)
Föresten för er som reagerat på att jag på nästan alla bilder rider barbacka. 
Hon har en sadel, jag som ryttare upplever bara att jag får bättre kontakt med henne och att det är bekvämare utan sadel, så vi kör oftast så. :)
Det är alltså för min skull hon inte är sadlad, men missförstånd sker ändå ibland ;)
Jag vill än en gång påpeka att hon inte står av ren elakhet, utan av missförstånd! 
Kollar ni på uttrycket märker man fort skillnaden :)


Sen finns det dom dagar vi söker lite mer lugn och mys, då ser det ofta ut såhär.. :)


Hon är så mycket mer häst än hon ser ut.
Söker man en mänsklig personlighet så är hon allt.
Hon, precis som människor blir förnärmad, förolämpad och arg om man gör fel eller inte visar respekten hon ger, och precis som en människa blir hon glad, sprallig och busig när man leker, gosar eller skrattar..
Sen har hon, precis som jag dåliga och bra dagar, vi kompliterar varann.. <3



Kommentarer
Postat av: marre

mysiga bilder :)

2011-03-23 @ 09:53:38
URL: http://clarquists.blogg.se/
Postat av: Evelina

Härliga bilder!

2011-04-13 @ 19:33:16
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0