New Zealand, den långa färden.

Jaha kära läsare då börjar mitt bloggande om min resa här i Nya Zealand ^^

Tisdagen den 1 mars begav jag mig till Arlanda för att sedan börja min färd hem till Anna i Auckland.
Jag gjorde ett flygbyte i London Heathrow där man fick ta buss för att komma till de olika terminalerna, jag kände mig verkligen som en vilsen turist. Tur att det är skyltat på vart man ska ta vägen nu för tiden :)

Under tiden jag väntade på att flyget till Auckland gick jag runt och kollade i en massa affärer, köpte även en smörgås och Coca Cola på vägen till gaten som låg 15 min gångväg bort. :P Man var rätt slut efter ha gått med en tung väska på ryggen... ;D
Det var en hel del folk som skulle med planet till Los Angeles och sedan till Auckland, jag var tvungen att fråga en kvinna om hon kunde höra vad dom sade i högtalarna när vi väntade på att få stiga ombord. Det är rätt svårt att höra ibland vad folk säger med deras dialekter xD
Min flygtur på 10 tim till LA gick fortare än vad det gjorde från LA till Auckland som tog 12 tim istället GALET!!! :O Förstår inte hur man lyckades överleva flygturen, men som tur var fanns det en hel del film att titta på, hade min egna lilla privata tv hihi ;D

Klockan sju på morgonen lokal tid sju på kvällen hemma i Sverige landade planet och där stod Anna och väntade snällt på mig :D, det var så roligt att se henne igen :) Vi åkte hem till henne och familjens hus där jag pratade snabbt med min familj sedan tog jag en efterlängtad dusch ;D kan verkligen inte beskriva hur skönt det kändes att få ta en dusch efter 31 tim flygande ^^
Efter duschen åt vi och for sedan iväg till köpcentret, jag behövde shoppa en kamera vet ni vad jag hittade en faktiskt! :D Senare hämtade vi barnen och nu sitter dom och äter medan Anna sitter och läser tyska för dem. Vi vuxna ska också äta snart men barnen äter först.
Längtar efter att få lägga mig i en riktig säng nu.. :)

Vi hörs snart igen! ;D


signaturylva-copy

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Missade du GHS i år o chansen att få en Goodiebag från vår bloggmonter? Nu har du chansen att vinna en! Gå in på länken för att delta: http://hastoridverksamhet.blogg.se/category/bloggtavlingar.html

2011-03-03 @ 17:24:06
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: dressyrteam-3 satsande dressyrtyttare

massa uppdatering, och bilder!

även tävlingar !



följ oss gärna via bloglovin så följer vi dig!

http://dressyrteam.blogg.se

2011-03-07 @ 15:48:51
URL: http://dressyrteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0