6 mars- Hobbiton

Idag har jag besökt Hobbiton med Anna och Robert ( en annan au pair), där dom har spelat in sagan om ringen. ^^ Det var verkligen hur häftigt som helst att se husen som hobbitarna bor i, fast man kan tyvärr inte gå in i dom eftersom det bara var fasader. Men husen är hur söta som helst, man fick höra en massa rolig fakta om Hobbiton. Vår guide berättade en massa roliga saker, t.ex. att ett par kunde prata älvspråket så när guiden pratade översatte mannen det till älvspråket till sin fru för hon kunde varken prata eller förstå Engelska xD En annan hade klätt ut sig till Hobbit och när turen var slut sa han till guiden att han " you cant force me to leav my home" haha som sagt många roliga saker fick man höra! :D 
Vi dansade runt the party three precis som dom gör i filmen när dom firar Bilbo :D Ska även försöka bege mig till Mordor när jag är i Taupo ;D
Kan ni tänka er att idag hade vi sol, solen sken på oss och det vart hur varmt och skönt som helst!
Det knasiga med Hobbiton är att du får fotografera men du får inte lägga upp bilder på det på sajter, bloggar eller på facebook t.e.x xD Så innan turen skulle börja var vi tvugna att skriva på ett papper på att vi inte skulle visa bilderna för någon :P

Nej det har varit en lång och rolig helg, nu ska jag lägga mig och sedan sova. Ska upp tidigt i morgon för att hinna med bussen :D

Har även e-mailat pojkvännen men inte fått nått svar, tack för det liksom! :P Nog för att man har fått höra att han saknar en av andra personer, men det vore trevligt och snällt och få veta hur han mår och har det hemma i Enköping..... men ska inte lägga ner någon energi på det mera :P

Ha det så bra, ska blogga när jag kommit hem till Annna igen för nu bär min 9 dagars tur runt nord ön av! :D

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0