18 mars -back to Auckland.

Nu åker jag upp till Auckland igen för att stanna hos Anna och hennes familj innan jag åker hem på onsdag. Marcus och Niklas gjorde mig sällskap på bussen för dom skulle också tillbaka till Auckland. SKönt att veta att man har några att prata med på bussen :)

Fast dom var inte så mycket till sällskap för dom sov hela och då menar jag hela bussresan. Fick väcka dom när vi skulle stanna för att ha lunch, jag testade på sushi för första gången. Jag måste medge att jag tyckte att det smakade gott :)
På bussen satt jag och pratade med en tjej som var finland- svensk :D det var hur roligt som helst att prata med henne. Nu har jag träffat personer från de olika länderna här i Scandinavien :D Det visade sig att hon bodde utanför Helsingfors och hade jobbat här i NZ i 6 månader och skulle snart åka hem till Finland. Vi satt och pratade om den goda finska maten och en massa annat trams :)
Väl i Auckland tog jag Northen Express bussen upp till Albany, där Anna och barnen skulle möta mig. Precis när jag satte mig på bussen så började det spöregna i Auckland och hela vägen upp till Albany. Det var så sjukt mycket folk på bussen att dörrarna inte ens kunde öppnas, förstår inte varför vår busschufför skulle klämma in så mycket folk som möjligt :O Fick testa på hur det var att åka kollektivt i NZ iaf ^^ Hag kom ju fram till Albany Station så det var ju bra.

Det var verkligen skönt att få komma hem till Anna igen, få veta att man inte behöver byta hostel nästa dag utan att man kan stanna. Visst vi kan ju hoppa av och på Kiwi bussen hur vi vill. :) Det var roligt att se barnen igen också, har saknat dom.
Jag tog en dusch före middagen, senare på kvällen åkte Anna och jag iväg för att möta Nikki. :D

/ Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0