16 mars- Bungy in Taupo

Japp Taupo den sista destinationen för mig på denna resa, efter mina två dagar som jag kommer att spendera här skall jag bege mig raka vägen upp till Auckland.

Mitt uppdrag i Taupo var att hoppa Bungyjump och jag GJORDE det! :D 47 meter ovanför vattnet gjorde jag min bungy, jag var så himlans nervös. Jag var verkjligen rädd när jag stod där på kanten och tittade ner 47 meter på båten som skulle plocka upp mig sen när bungyn var över. När mannen som jobbade uppe på plattformen sa 1,2,3 jump. Så måste man hoppa annars gör man det aldrig. Jag minns att jag skrek men mitt skrik var mer blandat  mellan lycka, rädsla och förväntan. Väl nere i båten kände jag bara hur adrenalinet for genom min kropp och jag visste att detta är något som jag ska göra om. Jag vet att i Queensrown har dom bungy på 134 m det skulle jag vilja testa nästa gång jag far till NZ :D
Visst var det läskitgt i början men det var hur roligt som helst! :D

Väl på vårt hostel mötte jag två svenska killar som jag tydligen delade rum med, Marcus och Niklas hetrer dom. Vi spenderade vår kväll på Element bar, hade en riktigt rolig och trevligt kväll. Sen kom resten utav mina vänne och vi gick och dansade som galningar. :D

/ Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0