15 mars- black water rafting

Idag begav vi oss av till Waitomo en liten by som har 60 st invånare xD Med andra ord den är liten alltså. Fast måste erkänna att "byn" var mysig, ^_^

På eftermiddan fick jag uppleva en utav det häftigaste sakerna jag någsonsin har fått uppleva. Jag var på black water rafting. Alltså vi fick först lära oss hur man firdade ner sig för klippor, för vi skulle fira oss ner 35 meter ner i en kalkstens grotta. Jag måste erkänna att jag var hur rädd som helst när jag skulle klätta ner xD
Men det gick faktsikt bras jag överlevde, men kändes som om jag skulle fastna för på ett ställe vart hålet hur litet som helst! :P
Väl inne i grottan hittade jag ett ben, vi var inte så säkra på om det var från en människa eller ett djur xD
Vi gick vidare och fick klättra lite, åka linbana i mörker, fikade på en klippkant sedan fick vi hoppa ner i vattnet med gummiringar från klippkanten. (vi fick våtdräkter från balck water rafting och hjälmar samt skor) Vattnet var hur kallt som helst men när vi fick se alla lysmaskar som lös på väggarna så att de såg ut som stjänor glömde man bort vattnet. :) Det var hur vackert som helst går inte att beskriva.
Vi gick en bra stund i vattnet och man hade ingen som helst tidsuppfattning för det är ju mörkt där nere, jag tror att vi var runt 5o meter under marken som djupast. ;D Våra guider som vi hade var hur roliga som helst och dom älskar att sjunga högt i grottan.

I slutet vart det fika igen och en massa fotografier togs under färden på 5 tim :). När vi skulle upp ur grottan fick vi klättra upp för två vattenfall, dom var inte så stora men det var en utmaning iaf :) Först så ville jag inte klättra upp för dem men min nyfikenhet tog över! :D
VÄl uppe igen var det mörkt men det var fortfarande varmt i luften och vi alla var hur hungriga som helst och blöta. Men lyckliga ;D
På kvällen gick jag med några kompisar till baren för att äta med resten av våra busskompisar.

// Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0