11 mars- Roturoa with the girls!

Nu har jag hamnat i Rotorua, den stinkande staden. Det ar fran mudpool and the gaisher som finns har. Kl 2 pa formmiddan anlande bussen, jag motte Anna & Nikki utanfor YHA hostel.
Efter inchekningen gick vi ut pa stan och shoppade lite, jag hittade tva gulliga t-shirtar for $ 15. och ett par sandaler for $15 dom med. It is very hot to walk around with the puma shooes! :P

Vi gick aven till en liqour store och kopte lite cider for att ha ikvall.
Nikki & jag oppnade en varsin cider innan vi begav oss av till Mauir byn som vi skulle besoka pa kvallen.

I Mauri byn mottes vi av en valkomms cermoni, det var hur maktigt som helst att fa se. Sedan leddes vi in i byn och gick runt dar innan vi skulle in i en stor byggnad for att se pa showen. Deras sanger och danser ar helt otroliga. Man fick lara sig en hel del om Mauri kulturen, vi fick lara oss en hel del ord som man nu kan ^^ Vi at aven en god middag, dar vi delade pa en vinflaska vi tjejer. Alla var hur hungriga som helst nar maten kom fram sa alla lastade tallriken full xD

Efter Mauri besokte, var det bara att byta om till party klader och bege sig till Lava Bar. Dar motte jag resten av mina Kiwi vanner och vi hade det valdigt roligt. Vi dansade en hel del xD inte sa ovlanligt nar det galler mig. Jag fick aven veta att dom skulle sakna mig, for dom akte vidare med bussen medans jag skulle stanna i Rotorua. Saknar mina Kiwi friends om jag ska vara arlig. Men huvudsaken var att kvallen vart lyckad. ;D

vi kom ratt sent i sangs den kvallen, vi kunde inte komma in till den byggnaden dar vart rum lag sa vi fick ta en annan vag xD
I morgon bar det av till Turanga & Maunganui.

Ylva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0