Skulle ha blivit en nattlig tur

Japp då var man igång igen, det är en ny dag och det är LÖRDAG! :D

Tyvärr blir det inte stall för mig idag, sitter nämligen på stand by för att hämta päronen på arlanda. Vilket jag skulle ha gjort i morse tjugo över tre, men planet vart en hel del försenat. :@ vilket är rätt surt när man vill ta sig ut till stallet och rida, i detta fina väder :P  men men that's life.

Hur som helst, så red jag Menny nu i tors eftermiddag, det gick rätt bra. Vart väldigt förvånad att han kunde gå fint i 20 min av 1 tim ridpass :D, känns som att det går framåt ibland men att det går sju steg bakåt med något annat. Menny och jag tränade dressyr på banan, ställa och böja. Han ligger fortfarande i h. gallopen när vi rider på volt. Men jag börjar sitta mer och mer rakare iaf :D Alltid något bättre, men känner att det vore roligt om vi kunde gå mera framåt, men oturligt nog så har varken jag eller charlotte tid för Menny just nu. Jag har inte kunnat rida så mycket denna vecka...

Vet inte hur jag ska förklara men det känns som att man har tappat gnistan lite gran, om ni förstår vad man menar. Visst jag har absolut inget emot att få jobba för att hästen ska lyda, men att ge hästen långa tyglar och man bara vill att den ska hålla takten när man ska ut på jogging runda så blir jag less och arg tillslut. När det enda man får göra är att försöka hålla hästen rak på vägen och hålla tempo samt takt och honom. :/
 Så nu har jag börjat tänka lite hur jag ska göra med min ridning, ska jag fortsätta att rida Menny och hoppas på att vi kommer någon vart eller ska man sluta helt och ta ett break ifrån hästarna? eller den hemska tanken att söka ny häst? Vet inte vad jag ska göra, känner mig rätt vilsen just nu känner jag :(

Ni kanske har något bra förslag på vad man ska göra; tänka på sin egen karriär och gå vidare? Eller stanna kvar och hoppas på att det ska bli  bättre?

Men jag älskar Menny och han är en toppen häst, han har lärt mig en hel del. Jag hoppas att jag har lärt honom något också :)

Nej nu ska jag ta hand om lite tvätt, damsuga huset, få syrran upp ur soffan och sedan bege mig till Arlanda ;D


 Mmm en lycklig häst i sommarhagen :) <3


signaturylva-copy

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

vilken härlig sommarbild =)

2011-06-18 @ 20:59:51
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0