Markträning

Ja då var det dags igen ;)

  Idag när man kom till stallet satte man sig hos Viveca och hennes familj, vi pratade en massa strunt i nästan 1½ tim xD innan vi kom fram till att vi hade hästar som måste skötas. Det märkets att ingen hade lust att jobba med dom förutom jag. För jag och QR (Queen Rolex) skulle lära oss att arbeta horsemanship :D Något som jag iaf alltid har velat lära mig ^^

Vi tränade att gå upp på några stora träpallar, där hon skulle stanna på mitt komando, sedan tränade vi att backa på komando. Ställa huvudet och gå runt mig. Viveca lärde mig en hel del som det ska övas på, vi ska kunna slänga grimskaftet runt henne utan att hon blir rädd mm :) En hel del med andra ord men det är roligt att lära sig något nytt tycker jag. ;D
Hon är väldigt lyhörd vilket är bra, för så fort jag stannar gör hon det. Tyvärr lyckades jag inte  ta någon bild vart inte så högt prioriterat :P

Väl hemma var det dags att börja vara seriös, som att laga middag. Kyckling och ris samt sås, tvätta, städa, diska och vattna blommor och sortera kläder. Både jag och min pojkvän är EXPERTER på att lägga kläder runt omkring oss i mitt rum haha xD ett under att vi kommer fram och att man kan se golvet xD

Ja det var allt för idag, nu ska jag sätta mig med en god kopp te och kolla på Stolthet och fördom.
  Hmm får se om kalrn min kommer ivkäll och sover vem vet? ;)

En kväll i Oktober förra året, slutade med att Menny var på andra åker på andra sidan vägen och fortsatte att jaga rådjur med jag låg i diket på den andra åkern där jag flög av minnen säger jag bara <3


signaturylva-copy

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fina:)

2011-07-25 @ 13:01:55
URL: http://kajssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0