Våran tid tillsammans, såhär långt!

Nu kommer ni få se en bild från varje månad med mej och Katla. 
Det blir en lite text till varje bild också :)


Den 26 Maj.
Vi hämtade hem Katla till Rönna från Sala.
Det var en hyfsat varm dag och jag och Charlotte åkte iväg till Sala för att hämta Katla.
Katla stod utan veteskapen om vad skulle hände brevid sin kompis Hrim och åt i hagen, världens finaste.
Vi kom dit, skrev kontraktet och började lasta.
Katla var skogstokig. Vi skulle få lasthjälp av någon som tydligen var duktig men jag skulle nog vilja säga att tålamodet var för kort..
Katla var både arg och rädd, men väl inne gick det bra.
Sen bar det av till rönna för att träffa nya kompisarna, Thessan vart favoriten direkt! 
Första galoppen genom hagen på bilden :)


5 Juni
Ungefär 2 veckor efter vi hämtat Katla är bilden tagen :)
På dom tvä veckorna hade det hänt mycket, första ridturen hade vi backat ca 1-2 km innan Katla kom på att gå framåt inte var lika jobbigt, hahah! 
Hon är en envis dam men jag är banne mej värre! ;D
Vi hade spenderat väldigt mycket tid ihop i början och började väll lära känna varandra, men vi bråkade en del faktiskt!
Jag ville va ledare, det ville hon med. Trots att jag gång på gång bevisade vem det var som bestämde så testade Katla alltid igen! :)
Jag kommer ihåg att Katla, efter dethär alltid älskade dendär ängen.. :)


27 Juli
Jag och Ylva vade precis haft ridläger med barnen. 
Katla hade fått vila i två dagar och jag höll på att löshoppa och löslongera henne när bilden togs.
Vi började bli allt närmare vänner, hon betyder så mycket för mej.
Dethär var i stort sätt första gången Katla kom fram till mej för att "kramas".
Hon brukade komma springandes och gnägga när jag ropade på henne, men hon var aldrig kramig.
Jag har alltid upplevt att hon är lite huvudskygg, men inte dålängre.
Just dethär tillfället betydde massor för mej.
Hon ser så himla lugn och trygg ut..


22 Agusti
Katlas trotsperiod!
Dethär var nog min och Katlas både lärorikaste och jobbigaste tid!
Vi hade blivit goda vänner och lärt känna varann, men hon hade hittat på nya och mer komplicerade sätt att bråka på!
Smart tjej detdär ;D
Det var nångång här som vi fick ordning på oss själva och började träna dressyr, just för att få slut på konflikterna, ingen hade ju anat att hon skulle tycka att det var så pass kul! :)
På bilden ser ni en kväll som jag skulle ut och rida barbacka på åkern, mormor ville fota efter dom möjligheter hon hade, och Katla bara vägrade. :)


10 September
Efter regn kommer solsken brukar dom säga, och om det gjorde. :)
Efter att jag och Katla hade haft våran trotsmånad bara lekte vi dagarna igenom! 
Oftast red jag barbacka då jag inte orkade sadla, och vi fjantade mest runt på åkrar och grusvägar, hade bara riktigt roligt! :)
Här var vi på åkern en eftermiddag efter skolan :)


14 Oktober
Katla vart förvandlad till en dressyrponny!
Vi började träna massa dressyr och började komma i ordning mer och mer, sammarbetade bättre helt enkelt :)


26 November
Löslongering på banan, Katla var SÅ snygg!
Kolla undertrampet och bakbensaktiviteten!
Hon bara dansade!


4 December
Red lektion för min Faster, Katla gick otroligt fint. :)
Vi har verkligen börjat komma ihop oss! :)


Och sen äre Januari och jag har knappt några bilder från det :D
Gonatt allihopa! :D


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kul att läsa om er tid, jättefina bilder! :)

2011-01-04 @ 20:35:01
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

jättefina bilder!

2011-01-09 @ 17:53:52
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: L i n d a

Underbart fin häst, vad är det för ras? :)

2011-01-20 @ 14:47:31
URL: http://ljacobsson.blogg.se/
Postat av: Tazy

Katla är en islandshäst! :)

2011-01-29 @ 20:08:05
URL: http://ronnaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0