Enköping = grottköping :P

Ja som jag skrev förut så drog jag ut med Denise igår till Uppsala för att festa, på krogen Kalas.
Som vanligt är bussresorna alltid lika sega, speciellt denna kväll hem ifrån Uppsala. Men det kommer senare..

Vi skulle på förfest hemma hos Maddes pojkvän, vi hade fått infon att det bara kommer att vara vi tre tjejer och sedan upp mot sju killar hjälp oss tänkte jag... :P Vi hade även fått order om vilken stadsbuss vi skulle ta till Jesper. Precis när vår buss kom in till stationen så står den andra bussen, snacka om tur tänker ni då.. :) Vad tror ni att jag & Denise gör då? Jo självklart springer vi i full fart bort till bussen, väl ombord frågar vi snällt busschuffören om han stannar där vi skall gå av då svara han NEJ! nej vi trodde att vi skulle ge honom en omgång..

Vi fick vänta i 30 min på nästa buss helt enkelt.. :p som tur var stod Madde och väntade på oss vid busshållsplatsen som var vår destination :) Väl hemma hos Jesper var det redan håll i gång, men man kände sig rätt så lost. I början var det kanske lite stelt men tillslut släppte allt och vi pratade på som aldrig förr allihopa hur roligt som helst! :D

Killarna kom fram till att Enköping var en liten grottstad som man snabbt åkte igenom, och att flygbiljetten kostade 48 kr. I skolan fick vi lära oss att ta hand om våra renar som vi hade.. (som om vi skulle ha sådana djur här.. xD) vi fick dessutom lära oss hur man odlade och en massa andra skumma saker... xD haha rolgit var det att lyssna på iaf. Men ska jag vara ärlig så tror jag att dom var lite avundsjuka på oss ;) men säg inte det högt till någon. Vi från Grottköping var dessutom truister kan ni tänka er något sådant man dog ju av skratt.. :D
Ja hur ska man sammanfatta förfesten... enköping var det hetsaste samtalsämnet iaf xD

Sedan drog vi allihopa till Kalas för att dansa vidare, som vanligt var det mycke folk och på dansgolvet var det trångt :P vart dessutom stämplad ett dussintals gånger suck... men det är smällar man får ta.. :)
  Det visade sig att vi enköpingsbor förvånade folket ifrån uppsala väldigt mycket vilket jag tycker var väldigt roligt.. fick även höra en massa snälla och underbara saker under kvällens gång! :D Jag tror att jag spenderade min tid på dansgolvet med grabbarna grus, alltså dom som man umgicks igår kväll ni är GULD! Roligare människor får man leta efter i Uppsala! :D
  Kvällen flög bara förbi och plötsligt var det roliga slut vilket var fruktansvärt trisst :'( Väl ute drog vi till donken för att äta, jag måste bara säga att cheesburgare är hur gott som helst när man är vrålhungrig och har dansat hela kvällen ;D ni borde testa. Ni som har gjort det vet precis vad jag menar.. :)

På bussen hem var jag nära på att ge alla de pulver som var hur irriterade som helst en liten fin omgång.. morr för er! Sedan var det någon som ringde till mig på dolt nr.. först trodde jag att det var från pappas jobb eller att det var någon dryg person som ville busringa.. men båda dessa teorier var fel! :P
 Det var faktiskt matte som ringde mig, han var på väg till jobbet stackars min älskling <3 
 Tillslut så fick man äntligen kliva av bussen och gå hem till ens mjuka och sköna säng åhh det går verkligen inte att beskriva känslan av att få lägga huvudet på kudden och bara somna in till harry potter :)

signaturylva-copy

Kommentarer
Postat av: du vet vem!

dom där uppsalaborna låter som en grymt gäng ;) slår vad om att dom är väldigt snygga också, och kan dansa otroligt bra ;)

2011-01-17 @ 15:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0