Rodeo

Även jag ber om ursäkt för min sega uppdatering men det har hänt en hel del saker, fick lov att packa väskan och åka över till finland en snabbis...
 Sedan har det varit fullt upp har börjat jobba extra med vattengympan ( vad gör man inte för att förtjäna lite extra). nej jag tycker om att få träna folk det är hur roligt som helts! :D

Nu ska ni få en uppdatering från ridturen i lördags på min älskade älg :)
 Menny var hur snäll som helst i lördags inne i stallet och då tänker man dum som man är att ridturen kommer att bli hur bra som helst, jo tjena mors du! :P hann precis värma upp i paddocken innan derssyren gick över till rodeoritt :p så jag har haft träningsvärk i jumskarna nu i tre dagar! fast lite roligt var det också måste jag erkänna..
 Så efter 30 min bråk om vem som skulle bestämma så vart det träning runt energiskogen istället, då vart vi båda nöjda och glada ;D Mennys höger gallop börjar ta sig nu, han kan nu börja hålla ett bra tempo på raksträcka och det känns så underbart skam den som ger sig juh :) 
 Tänk att 50 min bengympa tar ut all energi ur den hästen det är helt otroligt han var hur trött och svettig som helst när vi anlände till stallet.
 Efter att ha gett hästrna lunchhö gick  jag tillbaka till stallet och såg en mörkgul katt sitta utanför stallet. Som vanligt när jag ska hälsa på katter sätter jag mig på knä och hälsar på dom, denna katt kom fram till mig och hoppade upp i knät och skulle gosa. Då slog det mig att denna katt är ingen mindre än vår gamla stallkatt Tiger som har varit borta hela vintern! Som man har saknat denna lilla kelgris! Ett annat tecken som visade att det var honom var att han följde efter en när man gick ner till hagen och stugan xD Så vi får se hur det går nu med tre stallkatter höll ju på att bli en riktig catfight!

Aja det går nog bra! :)

 en fin bild på bebisen <3

signaturylva-copy


Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan! :D

Kolla gärna in min blogg:

http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad "En satsande ridskoleryttare".



Jag har nu en tävling, "Dagens blogg". Där du kan vinna en länk till din blogg!! Det ändå du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



btw. Väldigt fin blogg ^^

2011-02-09 @ 21:39:56
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0