Vinter, snö och dilemman.

Nu är vintern här och jag ligger i sängen och funderar på dethär med klippningar.
Katla har all sin päls kvar, och jag skulle gärna se att det förblev så, men det är helt omöjligt om vi ska träna i vinter.
Katla svettas floder av att vara ute och skritta 30 minuter, och sen torkar hon inte på timmar i denhär kylan.
Dessutom vet ju ni som läser våran blogg att jag skrittar inte bara en helvtimme varje ridpass.
Jag kräver ju så mycket jag tror är hälsosamt av Katla och då blire ju varmt med dendär jättepälsen..

Iallafall har jag spånat på dethär nu ett tag och har kommit fram till att klippas ska hon, men absolut inte en helklippning.
Det blir troligen en filtklippning.

Klippningen går alltså under magen, mellan frambenen och på bringan, sen allt synligt :)

På det sättet får jag bort pälsen på dom ställen hon svettas mest men skyddar samtidigt viktiga organ samt korset.

Jag tror det får bli så..
Det känns lite snyftigt men jag hittade faktiskt en bild på google på¨en isis som hade filtklippning, och så hemskt va det inte..:)


Men visst blir det mer täcken, det blire ju..
Nu ska jag snart väcka rasmus tror jag, han sover fortfarande! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0