Tankar om Katla..

Denhär bloggen handlar trots allt om (från mitt och Katlas håll) utveckligen mellan mej och Katla, så om ni ska få ihop hälften av allt jag berättar om måste ni ju veta allt runt om också! :D

Någonting jag inte berättat om i bloggen är min oro för Katla.
Katla är 7 år, kommer från island från början och vart inriden för ca ett år sedan.
Det är inte konstigt att hon är okunnig, men det som däremot är konstigt är att Katla är otroligt stel i höger sida, samt övre delen av nacken.

Jag gissar (på ett hypokondriskt oroligt matte-älskar-sin-häst-sätt) på att Katla har en låsning i höger bog.
Hon markerade även på böjprovet innan jag fick henne. Dock har det förklarats med ett blåmärke i ena framhoven.
Hon markerade på diagonalen så jag tror hon avlastat hoven med blåmärket (som troligen kom till via en sne söm av hovslagaren) med det diagonala bakbenet, alltså som hästar alltid gör. Men bogen är inte lika lätt att förklara.

Nu är det såhär att jag har turen att ha en ingift faster som råkar vara legitimerad hästmassör, så hon kommer ut och kollar på Katla i helgen, vi håller tummarna för att det inte är något annat än att hon är lite stel och att lösgörande övningar och streching löser problemet, men jag är lite orolig. 

Tänkte att det är ju iallfall utvecklingen med oss som ni vill läsa om så det är klart ni ska veta dethär :D
Sov gott allihopa, jag ska upp tidigt imorgon! :D



Här är iallfall en söt bild på Katla när hon skakar sej i paddocken från i somras, haha! :D




Kommentarer
Postat av: sara

sv: tack. :)

jo det kan det. :P

2010-11-04 @ 07:59:02
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0