Solig tisdag

Tjaba, tjena, hallo! :)

Idag vart det inget stall :( eftersom jag jobbade idag vilket inte var fullt så roligt som det brukar vara :P. Städa dagis är roligt ibland men man önskar att personalen kunde vara lite mer hyggliga mot en.
Hoppas att det går bra för Katla & Tazy ute i stallet, förstår att hon åkte ut idag med tanke på hur fint vädret är; ett helt underbart ridväder :D.
Hade det inte varit för vattengympan som jag håller i varje tis kväll hade jag också åkt ut till min ponny ;D. Men vet ni att hålla vattengympa är inte så tråkigt som man tror, man får motion och lär sig en hel del om ledarskarp självklart får man träffa folk ^^. 

Det här med körkort tar tid det, eller egentligen inte har kommit en bit faktiskt. Men det som egentligen tar tid det är ju att man måste VÄNTA på att få en körtid. Approå på det så har jag risk1 i morgon don't drink and drive ni vet rätt så trisit i 4 tim :P. Senare den kvällen är det körtetori, tanken är att körkortet skall vara klart till början på det nya året får se om man lyckas? ;) För nu har jag tröttnat på att få skjus av päronen, det vore skönt att bara kunna ta bilen och åka ut.
Sedan är tanken att ta BE -kort till sommaren så att hästen och en själv kan åka iväg på tävlingar! :D

I morse/natt gjorde jag en tabbe, pojkvännen hade jour inatt. Jag sov så djup att jag inte hörde att hans mobil ringde, jag vakande av att han pratade med någon. Dum som jag är ibland så säger jag "ja det var ju skönt att dom ringde nu på morgonen så att du slapp åka ut mitt i natten". Han tittar på mig och säger" Men snälla du kl är kvart i ett på natten!" Då vart jag inte munter, då blir man alltså väckt kl kvart i ett på natten! Usch...



Personligen tycker jag att han lite spår utav en älg men det är ju bara min åsikt..





Kommentarer
Postat av: sarakarlsson

Du behöver bara ha vanliga körkortet för att få köra en häst :). iaf med de flesta bilar o transporter så får man köra en häst på 700kg:) fast ja vill också ha E kort så man kan köra 2 stora hästar :D

2010-11-16 @ 17:01:34
URL: http://sarakarlsson91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0