Smuts och städbegär!

Det är massor av saker jag skulle vilja göra, som jag aldrig hinner med i stallet! :D
Jag tror jag ska vakna tidigt som attan (aah Tazy, för det är du bra på) på lördag och göra alla dom sakerna OCH hinna rida på samma dag, typ ta med matsäck dit, och vi har ju faktiskt en spis och säng i stugan brevid stallet så vi kanske rent utav kör en övernattning i stallet på fredag Ylva och jag :D Beror lite på Rasmus och Matte (Ylvas kille) antar jag :)

Jag skulle vilja Sortera, Sopa, Damma, Torka och putsa rutorna i hela stallet, till våren vill jag även måla men det kan vi nog inte göra medan hästarna är inne på nätterna! :)
Sen vill jag putsa alla saker, och då menar jag ALLA, även alla gamla selar som hänger lite här och var och alla träns ingen längre vet vems dom varit och allas sadlar osv, ALLT helt enkelt.
Skulle vilja ta hem och laga och tvätta alla smutsiga täcken och schabrak, komplitera med allt som saknas i stallet och ta hell of alot av bilder på stallet så ni får veta hur det ser ut egetligen!
Vill även bada alla våra dammiga hästar när vädret tillåter (I vår, host) ;D

Så för att göra en lång historia kort så vill jag
Sopa
Damma
Torka
Putsa rutor
Putsa utrustning
Sortera utrustning
Tvätta täcken
Laga täcken
Tvätta schabrak
Måla om
Tvätta alla smutsiga hästar


Det är struktur (Robin Hood) jag vill haa! 
För att dra upp ett citat ur den tecknade filmen Robin Hood ;D

Jaha, jag har säkert glömt hälften av allt jag vill göra men det är sånt som händer :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0