Sits.

Som jag nämnde i senaste inlägget så har jag ryggproblem, går till kiropraktor 1 gång i veckan och får egentligen inte mocka, bära vatten eller göra saker som belastar min rygg alls..
Och hela denhär grejen med min rygg påverkar min ridning jättemycket.

Jag läste en artikel i hästmagainet som handlade om sits, ryttarens påverkan och tips mot en bättre sits, det var rätt intressant men inget jag inte visste direkt..
Men det som oroar mej är att dom visade bilder på felaktiga sitsar och med min trasiga rygg blir jag helt paranoid över att vara sned i ryggen. För att smärtan slår i ryggen varje gång jag rider.
Jag får verkligen inte vara det för då blir Katla med det..
Usch, jag vill knappt tänka på det!

Jag har fått ont nu på "äldre dar". När jag var 9-15 så hade jag inte så ont, det var sen som smärtan kom in pågrund av muskelkramper runt mina sneda ryggkotor.
Jag hade för övrigt första gången jag träffade min kiropraktor 12 sneda ryggkotor.
Jag blir deppig av att ens tänka på dethär, vi släpper ämnet!

Det jag egentligen ville ha sagt är att ryttarens inverkan i sin sits är otroligt mäktig, och att man har ansvar jämt emot sin häst som ryttare att se till att man själv gör rätt innan man kräver något tillbaka.
Så kom igen allihopa!
Nu tar vi oss en titt på oss själva och hjälper våra hästar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0