Ridturen!

Förlåt att det knappt vart nått inlägg igår!
Jag somnade på soffan direkt när jag kom hem och vaknade nu typ, lyckat!

Igårkväll red iallafall jag och Ylva ut i mörker (Utan pannlampor, smart!) för att rida dressyr på ängen! :)
Det gick bra för oss båda TROR jag, för mej gick det iallafall bra! :)
Jag och Katla lyckades samla ihop oss tidigt och hade bra koll på allt! :)
Hon kändes väldigt mjuk och fin och reagerade bra på förhållningar i tygeln och på vart tyngdpunkten låg. :)
Hon var inte heller krånglig med vart hon skulle gå (Hon brukar vägra gå åt vissa håll ibland lite random) utan gick på fint, lyhörd helt enkelt! :)
För att komma till dagens stora framsteg så lyckades jag få Katla att galoppera på en volt utan trassel! 
Det var nog egentligen största framsteget igår! ;)

Tyvärr finns det inga bilder men det finns ju alltid gamla :D

Här är en på mej och Katla från i höstas (i allt annat än dressyr) :)






Ååh va jag tycker om lilla fröken ändå, trots att hon är riiktigt jobbig ibland <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0