Ridpasset!

Idag hade det kommit hö, så jag bar in och staplade det i höboxen, sopade och fixade lite :)
När jag fått in Katla borstade jag och fixade med bulorna på hennes rygg (som föressten försvunnit märkbart) samt friserade fröken lite ;D
Katla är ju islänning, som alla förstått, och hon har ju då fruktansvärt mycket hår, så jag finpolerade benen lite med sax, för att få fram hennes otroligt snygga hovskägg!
Hon vart grymt snygg! ;D
Igår friserade jag hennes bringa för hon har en virvel där, så det stog rakt ut typ 5 cm, snyggt... not.. hehe, men nu äre inte så mer ;D

I vilket fall som helst, nu berättar vi om ridpasset! :)

Jag hade bestämt mej för dressyr/uteritt idag, det vart skitbra och Katla var taggad trots att hon var i paddocken och vart fotad först :)
Vi red en sväng i skogen och hoppade över en nerfallen gran, hon har fått igång tekniken lite i hoppningen nu, men bättre ska det bli!
Började med att mjuka upp henne och få henne lyhörd för att sedan jogga rätt mycket i högsnön, det är nyttigt för benen och ryggen, det känns! :)
Sen kom vi fram till en alldeles perfekt äng för lite volter och högre tempon (Katla har som tidigare nämnt svårt att trava/galoppera på volt, behöver tränas!) och det gick skitbra!
Hon klarade att hålla ett normaltempo i både trav och galopp utan att flyta så mycket åt något håll :)
Det är fortfarande mycket att jobba på men nu är det pågång! :)

Sen tog vi oss hem i en temposkritt på långa tyglar, hon verkade mycket nöjd efter passet :)

Sen gav jag hästarna sitt hö och åkte hem helt enkelt :D

En sån dag ;D

Nu ska jag förflytta pojken från soffan till sängen! 
Godnatt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0