Ridning i ur & skur :D

Hallo allihopa!

I måndags vart det som sagt en blöt men trevlig ridtur med Katla och Tazy, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Vilket man hade skulle ha taigt på mig regnbyxorna när jag har dom liggandes i stallet :P men shit happends get over it! ;D 
Menny var på ett strålande humör (en stund iaf) även han var blöt och ville hem till stallet, dagens ridtur gick till att klättra lite. Min häst lyckades tillslut att samla ihop sig efter mycket om och men.. :), men när man ska rida nerför backarna så ska det alltid samlas ihop för mycket så att han har mulen mellan frambenen tycker inte riktigt om det :P. Sedan ska var det tävling om vem som hade kontroll över tyglarna. Även vattenterapi fick vi göra igår ( Menny HATAR vattenpölar över allt annat och jag skojjar inte!) Han tror att man drunkar i dom, och sen är det ju självklart otäckt att bli blöt om hovarna sina x'D Min häst är en gnutta udda, men man älskar honom ändå.
Men det som förvånade mig mest var att det GICK att gå i vatten :D stolt känner man sig ju! ;D
Vi fick även testa på hur det var att vara levande stopp kloss för Katla och Tazy. Tror Katla fick lite ont i mulen men annars gick det nog bra med henne :)



En sommarbil från juni när jag skall göra ett litet fotoprojekt, Menny skulle också vara modell :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0