Nu börjar det likna något!

Idag har jag och Menny hopptränat, vad ska man säga det gick hur bra som helst det kunde inte bli bättre! :D
Men jag hade inte klarat det om inte Tazy hade cochat mig under träningen samt Yello som också hjälpte till, som uppvärmning red Menny och jag på vägen medans Katla och Tazy red på banan.
( Tazy kommer att berätta vad hon och Katla gjorde ;) )

En fin men lite hetsig skritt vart det i början, men han blir oftast det när han måste gå själv lite trisst men men.. Sedan vart det åker där vi travade och galloperade, som vanligt vart det lite dragkamp i ca 5 min. Sånt man får tåla ibland tror jag ^^, när vi väl kommit överens så skulle vi fatta gallop ja då hoppade en stor hare fram rakt under Menny så att han gjorde världens språng som var nog upp mot 1 m. haha skicklig häst fast tycker mest synd om haren... :P
Väl inne på banan vart det uppvärmning på volt och sedan några språng, fick även upp honom i höger varv vilket är hans svåraste och det kände hur bra som helst. Känner mig så lycklig av att veta att den gallopen äntligen vill funka för honom, med tanke på att Tazy och jag har kämpat som dårar med att få den bra :D
Senare kom Tazy som diriserade mig vad jag skulle göra och tänka på, det behövdes kan jag tala om. Menny var som ett krutpaket under hoppningen. ;D

Vad ska man säga, att hoppa 1.20 med honom var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. För övrigt är det de högsta jag har hoppat med en häst. Så 1.30 here we come! :D

Kan inte förstå att det har gått så bra idag, jag är helt fylld av glädje i kroppen:D om vi forstätter i denna takt kommer vi nog vara klara till att tävla i vår/sommar, vilket vore så roligt om det vart av då! ;D

Sen att vi höll på att srpinga över Yello när hon försökte fota oss det är en annan femma hehe xD
Dagen i stallet har varit kanon, synd att jag var tvungen att lämna stallet tidigare än de andra :P tyckte inte rikigt om att bara dra så där men sånt är väl livet, när man ska ut och festa på kvällen :P

Ha en fortsatt trevlig allahelgona kväll! Tazy kommer att lägga upp biler från träningen ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0