Natthö!

Nu har hästarna fått natthö, innan dess kollade jag och Rasmus på Ironman, den filmen är verkligen grym! :)

Jag har läst så fruktansvärt mycket hästtidningar idag, helt sjukt.

Läst så mycket skit har jag gjort!

Läste i ridsport om två fall av misshandel.
Det ena handlade om en veterinär som använde elfösare på föl samt hade haft något fordon som hon kört på en unghäst med löst ett par gånger bakifrån för att få den att gå över en pressening, när hästen vart rädd för att hon körde på den sparkade den och träffade fordonet så unghästen fick en hovfraktur och avlivades 2-3 dagar senare.

I andra fallet handlade det om en hovslagare som verkade hästen så den passade skon, inte så skon passade hästen. 
Hästen hade börja blöda kraftigt från tre hovar.

Vad är det för värld vi lever i?

Sen har jag läst diverse om markantering och förtroendeövningar som har varit kul :)
Det var mycket givande och jag ska garanterat testa på katla någon dag! :)

Kommer möjligen nått inlägg till ikväll men annars, godnatt! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0