Måndagens ridtur!

Idag varte, tror det eller ej, trots vädret en uteritt med Ylva och Menny. Det var blött kan jag säga.
Dagens outfit vart Hackamoret, sadel samt en ENORM varm jacka för min del ;D
Katla hade lagt i turbon samt ignoransen för dagen och var mest inställd på att springa snarare än att lyssna.
Tack och lov vart det mycke skritt.
Vi red förövrigt mot ett stall som heter Rotbrunna, där bland annat hade jag min b-ponny :)
Sen red vi vidare mot en klätterbacke där vi klättrade ett bra tag :)
Jag gjorde mycket stoppövningar påväg dit och hem där hon får stå still tills jag säger annorlunda.
Hon behöver det kan jag säga.
Energi är bra, men att vara nonchalant är inte mycket att hänga i granen. :)
Framåt slutet kom hon iallfall ihop och samlade sej, dock är jag ju stalledig imorn men jag tror banne mej jag ska rida ändå (Om vädret tillåter) för att det känns som ett dressyrpass skulle sitta på sin plats.
Ska kolla lite olika övningar ikväll.
Jaja, alla har vi våra dagar. :)


Jag och Katla en väldigt höstig dag i oktober! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0