Katlas undersökning!

Hej allihopa, förlåt att det inte kommit några inlägg från mej igår, jag var hästledig och en kompis från Norrland kom och hälsade på! :D

Idag var min faster som är leg. hästmassör ut till stallet med mej och mamma för att känna igenom Katla som jag berättade om för några inlägg sen :)
Det gick jättebra och som vanligt har jag gjort en höna av en fjäder, men helt bra var hon inte. :)
Det visade sej att Katla är snett musklad, hon är starkare i högra sidan av rumpan och vänstra sidan av bogen, skumt! 
Hon sa iallafall att dethär inte var något massivt problem så jag slipper freaka, MEN Katla måste nu ridas i form ständigt, vilket jag inte alls brukar göra, och hon måste tränas mycket i höger varv för att bygga upp den sidan. :)
Det känns skitbra och jag är verkligen peppad på att fixa dethär.

Eftersom det alltså inte var något större fel på Katla så fick jag även en liten ridlektion av Lee (Som min faster alltså heter). Jag måste säga att det är helt sjukt hur duktig hon är! Vilken jäkla människa! Snacka om att ha koll, jag är galet imponerad! I vilket fall som helst fick jag lära mej mycket vettigt om hur jag ska stabilisera Katla och nu ska jag verkligen råträna på dethär, hon är garanterat min nya förebild!

Jag red i ca 40 minuter i typ endast skritt, enda gångerna jag travade var för att lura Katla, hah!
Vi jobbade mycket sidvärtes och jag fick lära mej hur jag får henne att gå dit jag vill och att få henne posetivt inställd till mina vägar och krav. Katla vill väldigt gärna flyta ut och gå mot grinden och då går hon inte att stoppa, trodde jag tills idag!
Dock var det klart att det uppstod lite fighter ibland, vi håller fortfarande på med en maktkamp, men jag har fått lära mej hur jag vinner smårtfritt! Jag är SÅ glad! Det gick så jävla bra! TACK LEE <3

Här kommer lite bilder från dagens pass!

Det är synd att bilden inte visar undertrampet men hon gick fantastiskt!
Min sits här är inte skitbra men jag jobbar på det :)


Såhär ser det alltså ut när fighten bryter ut, obserbera att hon lipar trots att tygeln är slapp! ;)


Det var faktiskt inte alls mycket bråk, men när hon väl blir arg blir hon det på riktigt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0