Ibland asså..

Ibland är jag bara för smart.
Jag ska till stallet vid 7 imorgon och här sitter och jag har gjort en header tills nu.
Lyckat tazy!
aja.. Imorgon ska jag iallafall ut tidigt, tvätta Katlas svans, rida en sväng i skogen och ta det lite lugnt, jag har kiropraktorn till mej runt 11.. underbart, NOT!

Jag har mer funderingar föresten..
Dethär med skydd är också en riktigt stor grej i hästvärlden.
Personligen tycker jag strykkappor osv är bra, vafan det skadar ju inte men gör inte heller alltid nytta :)
Senskydd tror jag man ska vara försiktig med.. Har hört att fel storlek eller användning för ofta kan skapa klena senor, och vem vill vara med om det?
Linda tycker jag också är en bra grej om man vet vad man håller på med :)
Jag tror jag ska köpa strykkappor och boots till Katla nu inflör vintern..
Bara tanken på hur hon klampar på sej själv när vi rider ger mej rysningar med tanke på broddarna USCH!
Nää.. ingen röd snö för oss tack..

Frågan är bara vad jag ska satsa på för färg.. Svarta passar ju till allt men vita är förbannat snyggt!
Ska suga på det ett tag till.. Sen så :D

Vad har ni på era hästar? 




Kommentarer
Postat av: ida

hej, nu har jag utsett 10 finalister i veckans blogg :)

2010-11-08 @ 21:12:12
URL: http://idaalundbeerg.blogg.se/
Postat av: sarakarlsson

Jag har en massa olika, men ja tänkte på de du skrev att du hade hört, och ja om man använder skydd eller lindor jämt så får ju senorna "hjälp med belastningen eftersom att skydden och lindorna ger stöd" då behöver ju senorna aldrig ta den fulla belastningen och senorna blir då "klenare" dock så använder man ju oftast bara det när man rider, och då så blir det ju mer belastning på senorna en naturligt, så jag tror att de gör desamma sålänge man bara använder det vid ridning och träning, men dock att man ska ta lugna pass utan ibland för att stärka senorna. unghästar tycker jag dock inte att man ska linda benen på för ofta om de inte behövs. kände bara för att kommentera :P hoppas att de är läsbart iaf:P

2010-11-09 @ 20:33:40
URL: http://sarakarlsson91.blogspot.com
Postat av: sarakarlsson

Jag brukar använda lindor, iaf på hästar som har tävlat mkt i livet, då kan ju senorna behöva lite extra stöd:)

2010-11-10 @ 10:16:45
URL: http://sarakarlsson91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0