Funderingar

Nu är jag hemma, mätt och äntligen lite lugn, skönt!
Jag har lite funderingar runt olika saker..

Katla har tappat rät mycket vikt nu ett tag, så jag har googlat runt lite för rådgivning..

Jag tycker ju att hö är viktigast, mycket ströfoder är ju grunden.
Men då Katla inte bygger muskler sådär superbra tror jag att hon behöver mer protein i form av grovfoder.. Men jag vet faktiskt inte. Jag blir så förvirrad!
Alla jag känner gör olika! Jag hade ju en b-ponny förut. han gick lite hårdare än Katla gör eftersom han var trimmad för tävling men har åt jäkligt mycket för att vara Russ.. Typ 8 kg hö om dagen samt ett halvkilo havre, ett halvkilo betfor och 3 dl korn samt mineraler. Han musklade sej fint och var verkligen snygg.
Katla äter ju Krafft grund men enligt vad hon borde äta så får hon alldeles för lite!
Skumt allt dethär. Jag har iallafall mejlat massa rådgivningar så jag kan publicera svaren här så lär vi oss något allihopa :)

Vad ger ni era hästar?
Hur tänker ni runt dethär?
Foder är ju verkligen något omdiskuterat i hästvärlden! :)


Åååh va snygg hon är här! Hon har ett helt underbart steg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0