Framtidsplaner för mig och Menny

Hej på er!

Som ni säkert läste i vår presentation så har jag ridit Menny i tre år nu.
Under dessa tre år har det hänt en hel del, o jag vet inte hur många gånger jag har ramlat av denna underbara vallack.

Hade det inte varit för Tazy så hade jag inte haft Menny. Första gången som jag red honom var sommaren 2007, Tazy tyckte att vi båda skulle ta oss en ridtur tillsammans och hon ringde till Mennys ägare och frågade om jag fick låna honom under dagen. Vilket jag alltså fick.
Det första han gjorde med mig på ryggen var att springa rakt in i en bil, vad ska man säga kärlek vi första ögonkaste. <3
Efter den ridturen började jag rida Menny mer och mer och vart tillslut hans medryttare. Vi har fått gå igenom mycket tillsammans. Jag minns min första sommar och höst, oturligt nog var han halt under den tiden. 

Som sagt mycket jobb & energi  har jag fått lägga ner på den hästen, men det har varit och är en rolig resa som jag har lärt mig mycket under. Tazy har dessutom hjälpt mig en hel del, det har behövts eftersom jag inte kan se vad han gör när jag rider.

Jag minns när vi väntade på hans nya sadel, då tyckte Tazy och jag att vi skulle träna diken för Menny var livrädd för att gå över diken en gång i tiden. Vi höll på i tre månader med att bråka, att rida barbacka gjorde saken både bättre och värre. Balansen fick man träna mycket på, men man åkte av rätt lätt änå...

Men nog om det förflutna, nu försöker jag blicka framåt för mig och Menny. Ett av mina mål jag har nu är att lära honom höger gallop vilket går rätt så bra faktiskt. Har kommit så långt att vi har löshoppat honom så att han kommer in i höger gallop själv. Nästa mål är att få han gallopera på fyrkantspåret med mig på i höger gallop samt kunna hoppa med mig på ryggen.
Därefter skall vi nog utveckla vår hoppteknik, men det största målet av allt är att kunna få åka iväg och tävla på hoppbanor så snart som möjligt. Vilket kommer att bli av! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0