Fett trött!

Här kommer en rapport från Tazy på soffan ;D
Jag och Ylva red ju ihop idag som ni kanske läste :)

Jag red barbacka för att jag var för lat för att sadla ;)
Katla kändes otroligt fin idag, hon var lite på i början men vart lugnare efter lite samling och knepiga uppgifter :)
Själva tricket med Katla är att hon måste ha något att göra hela tiden, bara gå runt runt eller rakt fram funkar inte, då springer hon bara på. Om man istället jobbar med henne i skänkelvikningar och tempoväxlingar blir hon lugnare.:)
Vi har även så smått börjat med öppnor idag, det var kul! :)
Hon fixade det förvånansvärt bra och verkar tycka även det är spännande :)

Imorgon ska jag troligen åka till uppsala och köpa ett nytt träns åt fröken, det ska bli kul :)
Vi är ute efter ett svart dressyrträns med aschengrimma och vitt foder.
Jag vet redan vad jag vill ha i vanlig ordning ;D

Efter ridturen har ju Ylva redan berättat vad vi gjorde :)
Det va ju föresten lite kul att skiten mot väggen hade fryst fast i väggen! Helt normalt! xD

Vi har föresten beslutat att döpa om Menny och Katla till Toker och Trolla, skulle passa dom mycket bättre ;D

Smell u l8er every1 ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0