Fel häst!

Idag var jag ute och red med in mamma, på fel häst!
Mamma red Katla (Hon rider henne en gång i veckan) och jag red då Menny, fotade dock inget då jag hade att göra ändå :)

Vi red en runda vi kallar "kvarnenrundan" och det gick väll bra, men mamma och Katla är inte helt överens ;D
För mej gick det bra, jag och Menny kom hyfsat överens, jag tror han gillar mina mjuka händer men tycker lite sämre om att jag trycker på så han skrittar på ordentligt, han verkar tycka jag är lite jobbig ;D
Ylva va ju för lam för att rida så vad gör man inte ;D (hahaha)

Min mamma är föresten helt hopplös vad det gäller Katlas uppfostran xD
Jag vill att Katla ska stå uppbunden utan att äta och stå stilla medan man borstar, att hon inte ska äta när man rider och att hon alltid ska ha sitt Hackamore när man rider ut. Att hon äter lite här och där led inte mamma så mycket av men däremot att inte ta Hacket var inte roligt, Katla har för mycket motor och för lite intresse av att lyssna för att ha ett normalt tränsbett ;)
Någon som har några tips om några andra bett som är bra på starka och nonchalanta hästar ute? :)

Sen hjälptes jag och mamma iallafall åt att fixa hela stallet, det blev precis som med mej och Ylva, jag som mockar och hon som hämtade vatten :) Det är för att jag har ryggproblem och kan inte bära tungt utan att få ont :)

Jag langar upp en bild per häst när jag ändå är igång :D

Visst är han jobbig ibland men han är rätt underbar ändå ;)

En sommarbild tänkte jag skulle pigga upp er :)

Det kommer nog ett inlägg till senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0