En härlig tur :)

Ja vad ska man egentligen säga för att sammanfatta denna ridtur? x)
Den gick ju hur bra som helst, vart ju inge båk alls mellan oss hästarna, det var en av de roligaste turerna vi har haft länge när vi leker med hästarna :D
Tazy slapp bråka med Katla och jag kunde ha ett tempo som inte slutade med att Menny tar bettet :). Men det tig tyvärr en stund innan vi fick över dom ett dike, pga av att dom såg det läskiga vattnet. ohhh ibland är dom modiga minnsan ;) Fast Menny var faktiskt jätteduktig när han väl hade gått över det otroliga stora, djupa och framförallt blöta diket :D Ska jag vara ärlig så tror jag att han kände sig stolt och mallig då.

När vi tog vår första gallop tyckte Tazy att Menny såg roligt ut bakifrån när han galloperade så det filmade hon, det såg roligt ut måste jag säga haha ;D. Det roliga är att han ser ut som en älg när han travar och skuttar som en av jultomtensrenar när vi galloperar i snön, så det är en väldans tur att man kan hålla balansen annars åker man av xD. Jag kan nog kalla mig själv för  häst-,älg- och renryttare.

Sedan tyckte vi att vi kunde filma varandra när vi galloperade på volt, det vart riktigt fin gallop för mig & Menny i både höger och vänster varv. Hur UNDERBART som helst. Han var vekligen  taggad på att få gallopera på gräsängen, borde nog kanske låta honom få gallopera av sig någon gång. hmm kankse ska ta en galloptur på måndag :)

Men vi fick några roliga filmer och hästarna hade roligt precis som vi! :D

Nej nu ska jag hem till pojkvännen och hjälpa honom att städa -.- som om jag inte gör det tillräckligt på jobbet!

Ha det gött! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0