Dåligt om uppdatering.

Idag har det varit dåligt om uppdatering. :)

Jag var ledig från skolan idag och passade på att åka till stallet direkt efter kiropraktorn :)
Jag testade att rida Katla med en väldigt lös gummisnodd idag och ha bett när jag red ut, i vanliga fall har jag hackamore då jag upplever att hon är lättare att få stopp på då :)
Men iallafall hade jag bett idag och tusan va bra de funka! :D Jag skrittade först på lång tygel i ca 10 minuter och sedan började jag jobba henne lite mer i skritten. Efter en stund var hon riktigt samlad och lyhörd, mycket roligt :)
Väl i samling passade jag på att trava över en stubbåker och hon orkade hålla formen nästan hela vägen :)
Även en kort galopp hann vi med och även den var lättare än vanligt. :) 
Vi har börjat gå med stormsteg framåt! :)
Här är en snygg bild från efter ridturen, checka färgkombinationen på grejorna, det är ju sjukt! xD



Efter ridturen hände det föresten något konstigt. Katla bestämde sej för att det var ett monster utanför stallet när hon stod på gången så hon bara frös och man kunde se och höra hjärtat pumpa genom bringan. 
Helt sjukt. Det tog en kvarts gullande och pratande innan hon lugnade sej.. Undra vad det var om?

Jag tvättade Katlas svans idag också, det BEHÖVDES! ;D
Såhär såg hon ut när jag badade hela henne i somras! Vi gillar sommarmagen! ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0