Ut me ponnyerna!

Efter tävlingarna bar det av till Rönna för att rida Katla. :)
Passade på att åka med när Vilma och Freia skulle ut :)

Jag hade ju varit på tävling innan så jag hade stalljacka, jeans och uggs samt min vanliga kvot av lathet, så det vart barbacka för att jag skulle slippa byta om ;)

Ridningen gick skitbra!
Katla var jättemjuk och fin och kom igång direkt, hon var riktigt arbetssugen!
Jag tror ju att detdär med barbackaridning är en riiktigt bra grej för att komma igång och arbeta med ryggen!
Iallafall så jobbade hon på fint! Vi tränade halter, rygga, skänkelvikning, serpentiner, volter osv, ja ni fattar väll vid dethär laget haha! 

Vi börjar även komma igång med en kontrollerad trav på ridbanan! 
Idag var det inga problem alls så jag tränade mest på att få henne att gå dit jag ville utan att protestera eller rent utav flippa ur!
Det gick riktigt bra! :)
Tränade även lite galoppfattningar i båda varven :)

Spännande va? ;)

Det gick bra för tjejerna också, dom red Thessan och Ina såklart! :)



Katla och jag igår :)
Hon är faktiskt jättesmal och fin, jag tänker skylla på att vinterpälsen gör henne puffig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0