Klippning.

När jag precis ska åka hem från stallet ringer charlotte och berättar att killen som skulle klippa hästarna skulle komma ikväll, dvs ca två timmar senare. Så jag hann hem och äta en macka iallafall.

Tog tyvärr ingen bild ikväll men jag ska göra det imorn, det är INTE snyggt vill jag lova.

Katla har ju aldrig blivit klippt förr, men tro det eller ej, hon stod still.
Hon var rädd, men sålänge jag pratade med henne var hon okej.
Det var helt galet med tanke på att Katla, första gången hon skulle in i vårat stall vägrade gå in på 4 timmar, det tog alltså så lång tid att övertala henne.

Vi har nog börjat bygga upp en kommunikation och tillit som kommer bli riktigt stark, det känns redan nu..

Små saker, som att stå still när den läskiga maskinen tar bort ens päls, är ett fantastiskt sätt att visa att jag litar på att du aldrig skulle utsätta mej för smärta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0